mandag den 18. april 2011

Når de voksne kludre i det.


Jeg skulle hente mit barnebarn Emma som bor i Esbjerg på Roskilde station.
Hun har i mange år kørt med børneguide toget for at kunne være sammen med sin far hver anden weekend.
Desværre glemte begge forældre at informere mig om at planerne var ændret. Hun blev kørt til Middelfart af sin mor da der ikke var plads fra Esbjerg og desuden var det et senere tog.
Jeg venter i Roskilde men ingen Emma.
Da jeg finder ud af hun kommer med et senere tog,  får jeg desvære oplyst en forkert ankomst tid opdager jeg for sent. Jeg brugte de 3 timers ventetid på at se Havhingsten og området med vikingeskibene. På vej tilbage for nu at hente Emma endnu engang i Roskilde ringer hun og siger at hun mener at de er kørt forbi Roskilde og er på vej til København. Kort efter ringer børneguiden og spørger om jeg venter i København. Men det gør jeg jo ikke, jeg er i Roskilde som aftalt med begge forældre.
Så må jeg kontakte min søn han er sammen med sin kammerat der skal giftes næste dag, og han må så i hast hente sin datter. Først næste formiddag henter jeg Emma hos hendes far som jo skal til bryllup.
Vi får dog en hyggelig lørdag med hygge, da det Emma helst vil. Søndag formiddag kører jeg hende ind til sin far så de kan have nogle timer sammen før hun skal tilbage til Esbjerg.

Emma leger med min datters dukker.
Papirkurv på bordet ellers har hundene væltet alt ud og slæbt det ind i stuen.

1 kommentar:

  1. Æv sikke da noget kludder og synd for både dig og Emma..Men godt at hun kom godt frem til sin far trods alt og at I fik en dag sammen...;-D God påske...

    SvarSlet